Producent: Micke Fant

Micke Fant kommer från en teaterfamilj. I stället för att beträda teaterns tiljor blev hans bidrag till kulturen att tillsammans med ett antal entusiaster starta och driva Kulturföreningen i Österåker. Föreningen samarbetar med både PRO, SPF och Folkets Hus i ambitionen att bjuda Österåkers-publiken på en rad spännande evenemang. Det började med Soppteater (från Klara Soppteater) och byggdes ut med Film & Eftersnack där publiken först ser en svensk film varefter Micke intervjuar en av skådespelarna i den film man just visat. Senast satt Sven Wollter i Kultursoffan efter att man sett ”Mannen på taket”.
Eftersom Micke ofta går på teater hittar han föreställningar, som kan sättas upp i Åkersberga. Under åren har de bl a visat Limpan från teater Brunnsgatan fyra med Johannes Brost, Fullbokat från Oktoberteatern i Södertälje, Höstsonaten med Görel Crona som såväl regissör som skådespelare. Evabritt Strandberg gjorde Från Bellman till Brel. Tillsammans med Ulla Sandström producerade Micke föreningens första egna uppsättning 2014; Amerac BB – en sorglig komedi om livet på ett äldreboende Nu höjer han ribban genom att tillsammans med sina medarbetare sätta upp den internationella succémusikalen Stoppa Världen – jag vill stiga av.