Selmas samlade vrede

Selmas samlade vrede är en teaterkonsert där Görel Crona och Duo Cantilena (Sabina Agnas, gitarr och Anna Boman Hald, tvärflöjt) berättar historien om Selma Lagerlöfs kamp för att få skriva.

Föreställningen presenterar en annan bild än den vi oftast förknippar med Selma Lagerlöf.Vi får möta barnet, tonårsflickan och studenten som är beredd att göra avkall på ALLT för att skriva. Vi får uppleva Selmas passioner och besvikelser och följa hennes kamp förkvinnors rättigheter. Vi får följa hennes frustration och vrede mot de patriarkala ”diktarbröderna” som förminskar och förlöjligar henne i sina recensioner, men också uppleva Selmas revansch; den första kvinnan som får Nobelpriset och som blir invald i Svenska Akademien.

Föreställningen är två timmar inkl paus.

Tid: Måndag 4 mars kl 16-18.

Plats: Facklan i Folkets Hus.

Biljettpris: 190 kr pensionärer & medlemmar i Kulturföreningen. Övriga: 220 kr

Bokning av biljetter är bindande och görs på Folkets Hus hemsida fhberga.se
eller tel: 08-540 60170. Måndag – torsdag kl 9 – 16, fredag kl 9 – 13

Datum/Tid