Möt Anders Hanser - Jorden runt på 100 minuter

Ända sedan Anders Hanser gjorde en intervju i början av 1970-talet med den norske upptäcktsresanden Thor Heyerdahl om Påskön, har han drömt om att få besöka denna mytomspunna ö i Stilla Havet. Även Nya Guinea som han hörde Sten Bergman berätta om i många radioprogram på1950-talet. Inför sitt företags 40-årsjubileum, gjorde Anders Hanser en Jorden runt-expedition 2017-2018 och besökte bl.a. Hulifolket på Papua Nya Guinea med sina gulmålade ansikten.

Filmen följer delvis den svenska fregatten Vanadis världsomsegling 1883 -1885 och vi besöker bl.a. Eldslandet, Patagonien, Ecuador, Galapagos, Påskön, Borneo, Papua Nya Guinea, Japan, Botswana och Marocko.

Tid: 1 tim 40 min.

Kaffe och kaka serveras i pausen!

Anders Hanser är en av Sveriges mest framgångsrika producenter av bildspel och film med ca 400 produktioner bakom sig. Han kommer själv och berättar om filmen.

Tid: Måndagen 25 november kl 14-16 • Plats: Facklan i Folkets Hus. Kaffe/kaka ingår! Biljettpris: 110 kr för pensionärer och medlemmar i Kulturföreningen. Övriga: 130 kr Bokning av biljetter är bindande och görs på biofacklan.se
eller tel: 08-540 60170. Måndag – torsdag kl 9 – 16, fredag kl 9 – 13

Datum/Tid